Thursday, November 3, 2011

..: Merah putih dan Hitam Putih :..

Awal bulan 10 ari tu sepupu aku kawen. Dia ni kongsi tarikh lahir dengan aku. Cuma aku lahir awal setahun dari dia. So, tiap kali besday kami akan wish each other lah. Heheheee

Dia punye majlis nikah 1hb Oktober di Johor Bahru. Pukul 11 pagi lebeh kurang. Sanding jam 2.30 petang hari yang same.


..: saat diijabkabul :..


..: setelah sah menjadi suami isteri :..



 ..: kami yang mengiringi dari pihak lelaki :..


Lepas nikah tu, ade makan makan cket. Pastu kami pulang dulu ke rumah mak abah kat Kempas. Bagi freshen up cket sebab cuaca panas ya hamat. Huhuuu

Bila dah selesa cket tu baru la bole sambung untuk majlis petangnye pulak =)


..: sementara tunggu pengantin nak berarak :..


Pengantin dah berarak sume tu, kena la melalui tol yg memang jadi kemestian. Hehehee


 ..: bincang bincang dulu cikoy ;D :..


Setel satu tol, tol kedua menanti di kaki pelamin. Dengan kak ke abg? andam lagi. Kelas kau jah! Huhuu ;p

..: hah. kena bincang lagi :..



 ..: akhirnye berjaya duduk di pelaminan. yeayyy!! :..


 
..: rombongan pihak lelaki :..



Gambar pengantin bersama family aku pulak

 ..: memula skema sopan santun senyum senyum :..





Lepas tuuuuu......













Heheheheeeeeeee...




..: woooooo!!! sempoi ah! pengantin pun join same. hehehee :..



Lepas gambar gambar sume, sesi makan makan [lagi]. Tak tunggu lame pun lepas makan tu, kami teros gerak. Sebab mak abah ade jemputan lain.

So kita lompat teros ke majlis sebelah lelaki pulak yek. Kat Kluang, Johor keesokan harinye.



 ..: mak bapak pengantin lelaki. tema di kluang adalah hitam putih :..


 ..: adik badik mak nora. dari kiri : mak andak, mak uda [emak ku], mak ngah [mak pengantin] & mak mah :..


 ..: sepupu sepapat. kiri kanan tu anak mak mah. yg kemeja kotak kotak tu anak mak andak :..


Okeh. Pengantin dah tiba. Kita tengok silat jap...




Dah. Dah. Kan aku taip tadi jap jek. Tengok cket cket udah le... ;p


 
 ..: persandingan di rumah pihak lelaki :..


 ..: makan beradab :..


Selamat pengantin baru untuk faiz dan siti!
Semoga diberkati dan kekal ke akhirnya  =)





Signing off.....









Dengan gambar pelamin.....



 ..:: sebelah perempuan. merah putih :..



..: sebelah lelaki. hitam putih :..




Okies. Itu saja untuk episod kali ini. Heh ;p


Ekoran dari episod yang tak semenggah. Macam nak tak nak jek...
*Cerita dan gambar ade banyak lagi. Tapi masa aku yang tak banyak sgt skang nih. haiyaaa...
**Mungkin sebab cite ni dah lama kot. Dah sebulan dah kazen aku ni kawen. Hahahaaa
***Gambar majlis ni ade banyak tapi aku dah upload kat fesbuk sana. Malas dah nak tepek kat sini plak. Ampun lah yooo.... ;)


Daa..... =)

2 comments:

  1. pelamin merah putih tu dah tentu2 cantik, tp pelamin putih hitam tu cantik gak.. simple but nice.

    ReplyDelete
  2. kan. kak ita pun tepikat kat dua2 pelamin ni. suke. cantek! =)

    ReplyDelete

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)