Thursday, September 30, 2010

..: beLi kaSut & waFeR & maGiKa ;p :..

ari ahad yg lepas, aku kuar untuk mencari kasut. sian kan.... org beli kasut nak raye. aku dh raye baru beli. huhuuu~ 
xperrrrrrr...... sbb nak buat g keje ponggg.... heheheee ;p

mula mula tu aku aim kasut kat tempat lain. sbb sblm ni penah survey kat situ. tgk harga ok la.... tetiba ari tu aku pegi tgk harga mak aihhhhh.....! mahal seh....! untuk aku la kan... mmg rase mcm tak berbaloi baloi jek klw beli kat situ. so kuar kedai terus cari kat kedai lain. huhuu...

pahtu aku nak g tgk wayang. mmg dh lame nak tgk cite nih. tunggu dia kuar panggung jek.

..: cite magika. besh cite dia. puas ati aku. kira tak rugi la tgk kan =) :..

dh beli tiket tu, sementara mengisi mase yang ade, kami g jalan jalan jap. 
masuk le watson. aku beli beberapa barangan, dan sampai  kat rak losyen. aku amik le satu losyen nak try bau dia sedap ke tak. jap lagi terlajak plak..... kena la losyen tu kat idong aku. dan dan le si kamu nak amik gambo. busuk betol......!

..: xperrrrrr..... tahtap mak kiut nokk...! hahaaa ;p :..

pahtu aku terasa nak makan wafer plak. ape lagi tunggu kan. jom a. heheheee

..: selalu makan yg choc-a-nut tu. kali ni try lain plak. ape ntah name dia. tapi ade letak marshmallow dgn eskem. syedap! syedap! (^_^) :..

..: emmm... makan makan ;p :..

habes makan tu ngam ngam dh nak kul 10. so, ape lg. moh kite nonton wayang ;)


we both signing off.....

..: dengan mata aku nampak sebelah jek. heh!~ ;p :..

daa.... =)

..: kAtAkaN 'hi' paDa ciK jeRaWat(s) (-_-") :..

pada bulan ini, aku telah menerima 'lawatan' dari cik jerawat(s) <-----'s' untuk menunjukkan ade banyak. huhuuu (-__-)

mari lah kita same same saksikannnn.......

..: yg petama tama dan yg paling menonjol adalah yg di idong ku ini.... dh la idong pong penuh dgn bintik bintik itam juge. haihhh....~ :..

..: yg ni kat dahi. ni tak nampak sgt. ok ok laa... heheee :..

..: ni kat pipi kiri aku. elok jek kat tpt tahi lalat aku yg satu kat situ. dannnnn..... ini lah yg paling besoooo..... huhuu~ :..




*sbb gatal tgn sgt kan. g kaco kopek kopek jerawat(s) tu sume.... haaa..... ni lah hasilnye.... lambat la kot nak hilang. padan muka! redha jek lah. haihhh......(-_-")

daa.... =)

..: pOjek baLiNg tePuNg :..

episod kali ini adalah lebih kurang same dgn cerita si imm ni. cuma lain cket. ye la kan.. kate pong lebih kurang.... harus lah dia lebih, aku kurang. dia kena baling tepung lebih. aku kurang cket. [ape la ko meroyan ni itot oi....] huhuu~ ;p

begini kisahnye....... hari jadi suami si idot yang namenye akmal itu [kami panggil dia kemal] adalah pada 24hb september. [tgk......! ramai tau geng geng aku bln september. hehehee]. kami [terdiri dari aku, encik kamu, ain z, annas, aida, yb & pz] telah mengatur rancangan baekkkkk punye dgn idot. sungguh isteri mithali kan kenakan husband sendiri. hehehee ;p

24 tu hari jumaat. kami buat plan pada khamis mlm tu [23hb. khamis mlm jumaat]. kira mcm di ambang ambang mlm besday la kan..... 
si idot dh siap beli kek, kfc, dgn adiah si kemal tu. dia cong kemal kate kwn dia nak dtg. tp taktau umah. kena jemput kat lobi. padahal kawan dia tu takde pong dtg nyeeee.... kami le 'kwn kwn' dia tu. heheheheee...... 
aku siap beli tepung. bwk telur 2 biji. dgn buat 'bancuhan ' neskepi + garam + sabun basuh pinggan + pencuci tangan. huhuuuu~

dan pd mlm harinye, kami pong tunggu la mereka di lobi umah idot........

..: ain : annas :..

..: yb : pizi : aku.. mase ni dh setenbai [read: standby] tepung kat tgn masing masing :..

..: aida yg tak sehat. batuk + demam. tp still join kami ;) :..

mase ni sedang menunggu ketibaan si mangsa. hahahaa! tp kan...... aku mmg dh agak dh yg aku akan kena gak masa nih. sbb? aku mmg belum 'kena' ape ape lg mase besday aku tuh. maksud aku dari kwn kwn ni la kan. aku pong mcm dh ble 'bau' gak la kan yg aku akan kena. redha jek lah. hahaaa! ;D

gambo masa kejadian takde kat aku. tu pada ain. tunggu lah klw dia ade hapdet kang. huhuuu~
yg ade ni gambo slps kena baling gak dgn tepung. dan kena simbah dgn air bancuhan td tu [nasib baik tak kena penyek telur. hehee]

..: habeh dh mase ni..... ;p :..

..: encik mangsa :..

..: kami yg dh diselaputi tepung ;p :..

okies, habes sesi kat lobi, kami pong g umah idot. sbb makanan sume dh ade kat sane. jom! jom! 

..: ko tgk bdn kemal. penuh tepung sungguh. ade telur gak tu. hahaa :..

sblm makan........ mcm bese la kannnn.......

posing time!!!! (^_^)

..: mase ni si  kemal 'nak bagi cket' tepung dgn telur kat rambut dia tu pd pizi :..

..: kek kami =) :..

..: make a wish :..

..: potong kek.... hoye! hoye! [saksikan kebulatan wajahku.... huhuuu~] :..

..: nasi goreng dgn tomyam adalah hasil tangan ain :..

pahtu lebih kepada aktiviti makan makan sambil borak borak dgn pakej gelak gelak

..: mase ni si kemal dh siap mandi :..
..: besh! besh! =) :..

elok la kan. idot mmg tau aku kena salin baju, tu yg dia bg adiah baju tu. hehehee ;p
lame gak la lepak kat umah idot tu. sampai pagi gak a...... bile agak agak dh rabak baru le gheti nak balik.

so, si banglo yg penuh tepung signing off....

..: peace! :..

*bau neskepi tu lekat kat baju dgn tudung aku. hahahaa!
**si kemal dh atur plan 'sesi serangan balas'. kita tunggu jek lah berjaya ke tidak. hehehee... 

daa.... =)

Wednesday, September 29, 2010

..: haDiah kU bUkaN haDiahmU ;p :..

yaaaaaa....... walaupong sudah berlalu, tapi tahtap mak dpt adiah nokk.... sukeh! (^_^)

owh ye, tp sebelum tu, nak ucapkan hepi belated besday pd ini budak sempena besday yg ke 20 pada 28 september [semalam] ;)

..: hepi belated besday im! semoga panjang umo, murah rezeki, sihat & hepi slalu. jadi lah perempuan yg kuat okeh. [semalam dh wish kat fesbuk dan dh msg dia] =) :..

wokeh! wokeh! ini lah dia barisan hadiah hadiah yang telah diterima oleh diriku. heheheee ;)

..: tadaaaaaa....!! yg petama tama dari ain zulaikha. jam ni mcm jam kat sidebar sebelah ni kan. hehee :..

kasik kelosap ckett....

..: heheheeee ;) :..

dannnn.... ianya sudah diletak elok di atas rak. huhuuu~

..: yeszaaaaa...... itu dia.... oloh.. oloh... tomei tomei!~ hehehee.. tenkiu ain  (^_^) :..

pahtu.... adiah dari idot plak

..: tshirt dari goggles. tak tahan kaler pink tuh. huhuuu~ tenkiu idot =) :..

ade cite nih sblm aku dpt adiah drpd idot ni ha... tu nanti lain episod la eh..

pahtu dari unit aku kat opis plak....

..: dibalut di dalam ini :..

..: jam jugak. dan kaler pink jugak. pink.....? atotoi.... redha jek lah mak nokk....! hahahaa ;p :..

okies. itu saje dari rakan rakan seperjuangan.......
nanti aku buat episod adiah dari encik kamu plak ekkk..... heheheheee ;)

*aku mintak maap bnyk bnyk kpd peminat kaler pink di luar sane. aku tak kisah sgt pong. cuma aku tak minat pink. sbb tak sesuei dgn aku kott... sangat perempuan uuuu..... sape sape yg kenal aku tau la kannn..... huhuuu~ ;p

daa.... =)

Thursday, September 23, 2010

..: yaNg maNe sAtU....? *epiSod kHas uNtuK iMm mD yuSof ;) * :..

sekali lagi, episod ini aku dedikasikan khas kepada gadis di bawah umur ini..... 

..: yaaaa..... budak ini lah. *gambo ulang tayang* huhuuu~ :..

ari tu dia telah mengedate kan dirinye dgn si panjang [uri] itu. dan gadis ini telah meninggalkan barang nye di dalam kereta. lalu oleh sbb itu, aku buat episod ini khas untuk dia. kehkehkeh.....~ ;p


saudari yg menuntut ilmu sampai  ke negeri china di ipoh sana, jika saudari bijak bestari, sila kenalpasti antara dua ini, yang mana satu kah adalah hakmilik anda......?

..: haaaa...... tengok tengok... belek belek..... heheheee :..


tak nampak sgt? takpe..... takpe.....

bg kelosap cketttt....

..: yg ini kah? :..


..: atau yg ini kah? :..

heheheeeee.....

sila beri jawapan. adiahnyeeeee.....? pemulangan semula ceromin mata ituuuu..... klw betol laa....
klw salah......?? ceromin mata itu menjadi hak milik kak ita lahhhhh!! wakakaakakaaaa!!! gelak syaithonn! ;p
jadi imm, sila buat keputusan yang betul. pk masak masak sampai hangus dulu okehhhh.... ;D

daa.... =)

..: caNtek Lagi (^_^) :..

sekali lagi. aku terjumpe nmbo ini [yg pada aku cantek laaa....]


 ..: elok jek tahun 2010. aku pong dpt spot jumlah pembelok kiri kanan tu dh sampai 2010 ;) :..


okies. itu saje dari org yang jakun ini.... huhuhuuuu....~

daa.... =)

Wednesday, September 22, 2010

..: maSih paSaL raYe :..

masih lagi pasal raye. dh skang ni tgh bulan syawal lg kan. haruslah psl raye. ngeh.. ngeh.. ~ 

antara gambo gambo yg sempat snap mase beraya ari tuh

 ..: mata uri sedikit rabak di situ. sbb mase ni dia baru balik dari keje mlm. dan pagi tu sampai kluang terus siap siap ikut kami g beraya :..


tahun ni mcm 'raye sakit'. sbb? sblm raye tu abah aku dh tak sehat. demam teruk sampai jln pong kena papah. 
mlm raye, si idot yg tgh sarat peknen tu bgtau dia kena ciken pox. penuh 1 bdn sampai lidah sume. sian dia. 
pahtu raye tu, anak sedara aku yg 2nd tu plak demam muntah muntah.
raye kedua abg nizam plak demam muntah muntah. jln pong kena papah gak. 
nak naik keje, aku dpt tau opismate aku kena tahan wad sbb denggi. 
haihh..... mcm mcm..... (-__-")

*tp Alhamdulillah semua mereka yg di atas sudah pulih (^_^)

daa... =)

Tuesday, September 21, 2010

..: tUkaR LagiK. yaNg ni okeH cket koT.... :..

heheheheeeee...... sungguh menggediknesssssss.....
asyik asyik tukar. asyik asyik tukar. tukar asyik asyik. heh!~
okies okies. ni ok kottttt.... sodap cket mato momandang haaaa.... (^_^)

tunggu le kang bile dh buhsan dgn bekgeraun [read: background] yg nih, aku tukar le lg.... heheheeee ;p
*klw nak tgk kot kot ade yg kenan, ble usha kat sini
 
daa... =)

Monday, September 20, 2010

..: maLam raYe :..

hari raye pd tahun ini adalah raye pertama adik aku si uri tu bekeje. dan dia tak dpt cuti. naseblah dia keje shift. dan dia kene keje shift mlm pd mlm raye. jd nye dpt la gak beraya dgn kami pagi raye besoknye tu. klw tak..... harus sume emosi lebehh... hehehee ;p



 ..: yaaaa..... abg polis bantuan sedang bersiap siap untuk menjalankan tugas. yg sebelah tu model tambahan pakai-tudung-tak-siap-lagi-tapi-nak-jugak-amik-gambo. huhuuu~ :..

mase ni kami nak ke bazar ramadhan sbb besenye mlm raye akan ade lelong gile gile punye. tp si uri plak nak g keje. kesiannnnnn...... ;p


lepas dh besosak sosak kat bazar yg ramai org tak hengat punye tuh [bau pong tak hengat ooooo..... (-__-") ], aku lepak dgn geng geng yg dh agak lame tak bersua muka 


..: encik kamu di hujung sana :..

..: cik aku di hujung sini. terpisah sudaaa..... bluwekk! sila muntah ijo ;p :..

mula mula tu idok le ramei mane pong.... dlm 5 6 org jek. jap lg ntah camne sampai sambung 3 meja. [sebab yg bukan geng pong duduk skali hanya kerana slh sorang kwn mereka tu, adalah geng kami...]

lame gak la lepak. sampai dh dkt nak subuh. aramak... terlebey sudaa.... heheee ;p
banyak nak cite wehh.... almaklum le lame bebeno tak jumpe. macem macem cite harus dihapdet.
ini adalah geng yg dari umo aku belasan taun tau..... tp bukan sume lah. yg baju ijau sebelah kiri aku tu, dan baju putih sebelah kanan aku tu antara geng yg mmg dari dulu a. bdk pompuan yg pakai tshirt merah dgn lelaki sebelah kanan dia tu pong antara geng awal. dari geng ni gak lah aku kenal dgn encik kamu tu ha. ecececeee..... nak gak bgtau. hehee ;p

so lps ni klw ade peluang mmg nak lepak lg a. mcm tak puas jek rase ari tu. huhuu

daa.... =)