Tuesday, December 28, 2010

..: sekeJap dAn seDikit :..

ade banyaaaaaaaaaaaaaakkkkkkk benda nak cite. tapi masa sungguh mencemburui. huhuu~
ujung ujung thn ni macem macem lah nak buat kan. tengahari ni aku nak ke cherating plak. sampai 30hb. jadi mmg tak dapek lah nak hapdet lagi. tgk lah bila balik kang klw sompek den hapdet lah yooo....

till then, taking care yaaa.... (^_^)

daa.... =)

Wednesday, December 22, 2010

..: maRI meNderMa =) :..

selain daripada menderma dalam bentuk kewangan, kita juga boleh menderma benda lain. contoh nya darah atau organ [err..... yg ni aku tak berani lagi kot]

..: klw tak berani tgk darah, skip gmbr tu okeh. dan jangan tgk klw kamu orang sedang makan :..

ari tu kat opis aku ade buat kempen derma darah. jadi, aku yang badan besar banyak darah ini, mahu menderma sedikit kot kot la ada yang memerlukan nanti kan... bukan luak pongggg darah aku ni..... huhuuuu~


 ..: haruslah muka orang yg baik hati nak menderma itu kan ;p :..


 
..: isi borang dulu.... :..


 
..: cek tekanan darah. owh, sebelum tu ade timbang berat dan cek darah jenis ape. tapi lupa nak amik gambo. huhuu :..

..: masa ni dapat buku merah tu. klw kamu orang penah derma darah mesti tau kan buku rekod yg kecik tu :..


..: yaaaa..... sampai lah kita di tempat tidur yang sepatutnya.. kena bagi baring rilek rilek tenangkan ati... hehehee :..


..: okeh. benda ni akan diletakkan kat atas pangkuan kita. dalam tu ada jarum, tiub darah, beg darah, dan entah ape lg. aku taktau a barang medikal nih. hehee :..


..: yaaaa.... itu diaaa.... cucuk sudaa.... huhuhuuu... disebabkan aku ni kidal, makanya aku cucuk la tangan kanan. tapi kan kan kann.... ade kisah sadisss.... ;( :..


 
 
 
..: kena tukar tgn kiri gakkk.... uwaaaaaaaaa!!! alasan nye sbb darah dari tangan kanan tu lambat kuar... jadi nak tak nak tukar la tgn kiri plak... redha jek lah... habes lenguh dua dua tangan aku. huhuuuu ;( :..


 
..: ala.... tak clear pulak gmbr tangan kiri kena cucuk ni... :..


..: beg darah yang sudah penuh oleh darah ku ;) :..


kat situ diorang mmg ada sediakan makanan untuk penderma. jadi bila dah sudah tu, mari la kita amik makanan yeee..... 


 ..: ada air kotak susu soya, roti, biskut 2 jenis. dalam bekas tu ade mi goreng dengan kuih 2 biji. ni untuk sarapan pagi. untuk tengahari ade nasi lauk. tp aku amik yg sarapan pagi ni jek. sbb kepala mcm dah tingtong cket masa ni. tak selera nak makan sangat :..


..: ade ubat ni juga. untuk kembalikan tenaga setelah darah diambil tadi. sila makan sebiji setiap satu okeh :..


aku lambat makan ubat ni. terus badan gigil gigil tau. serem mak nokk....! hahaaa

mari lihat kesan yg ade selepas tanganku dicucuk 

 ..: tangan kiri :..


..: tangan kanan. nampak tak ade dua bekas tu? ha tu sbb diorang tak jumpe urat aku. tu pong salah satu sbb kenapa darah lambat kuar. pahtu dia adjust adjust jarum yg beso tu kan. tak sakit plak kann.... tu yg meninggalkan kesan tu :..


..: okeh lihat itu. yg kapas tu tangan kanan punye. lagi banyak darah dari tgn kiri kan *pelik* :..


 
..: nampak tak lebam tu? ini adalah selepas beberapa hari. aku ade gak sapu minyak gamat dan tuam. tapi masih belum hilang lagi lebam tu :..

dah lepas seminggu ni pong aku tengok mcm makin teruk plak kesan lebam tu. pahtu ari sabtu ari tu aku buat keja umah cket. rasa lenguh lenguh plak tangan kanan aku nih [ngada ngada mode ;p]

ape ape pong, semoga ada nyawa yang dapat diselamatkan hasil daripada darah yang aku dermakan. InsyaALLAH.... amin.... 

daa.... =)

Tuesday, December 21, 2010

..: aKu, meReKa dAn.... errr.....?? piNk???! :..

hahahahaaaaa!! pasal ape aku gelak? klw nak tau, kena baca habes lah ini episod. kihkihkihkih ;p

ehem ehem. okies mari teruskan perjalanan ye.... pada hari persidangan itu, aku telah memakai kaler paberet iaitu pink! owhhh?? apekahhhh?? hahahaaa!! idok le sepenuhnye pink.. ko ni agak agak la kan. sebagai tidak berapa menggemari kaler pompuan pink itu, takde lah takble pakai langsung. pahtu baju ni ade campor campor kaler. pepel ade. krim ade. tapi tudung aku pakai kaler pink. tetiba rasa begitu menyerlahhh! sbb tu la kot ek orang suka kaler pink ni kan. sangat menarik perhatian (^_^)

 
..: bersama azie. dia pong pakai pink jugak. kebetulan. jadi mari kita berpink bersama sama =) :..


 
..: menunjukkan skill amik gambar melalui cermin ;) :..


..: owh, ade jugak yang tidak memakai pink :..


mari kita layan kan aje deretan gambar di bawah ini *korang mesti dah loya, mual mual skang* ;p

perhatikan aliff [alip] tu okeh. dia dh macam nak bersilat dh aku tgk

 
 
 
 
 ..: kannnnn..... tarak tipu maaa.... macam berzapin pong ade gak. wahahahaa ;p :..

okeh sekarang mari kita tukar hero 

 
 
 
..: bagi fik plak enterperem :..


..: peminat mana la plak ni yang amik gmbr kami kat cermin ;p :..


 ..: si alip yang tak habes habes nak bersilat :..

..: gedik plak si alip nih. haihh...! :..


 ..: fik jahat! buat 'tanduk'. hampeh! :..

 ..: azie tolong balas buat balik tanduk kat fik ;) :..

okies dah. kami semua signing off.....




1









2











3


..: weeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! *teruja lebey* peace dari jauh ;) :..

haaaaa..... dah tau nape aku gelak? sbb...... mesti korang taktau kan yg ni adalah sambungan daripada episod bersidang tu. kan. kan. sbb aku letak tajuk lain. takde letak episod 5. kan. kan. heheheheeee ;p

ade rase tertipu tak? klaka ke? hampeh  ke? ke...... takde rasa ape ape? *aku meroyan sendiri* huh! 

*to be bersambung..... ~ [ehh?? nak jugak sambung lagi? *pitam*]

daa.... =)

Monday, December 20, 2010

..: BersiDaNg_ePisoD 4 - maKaN teNgahaRi :..

mesti korang muak dh kan asyik asyik pasal bersidang jekkk.....! takpe takpe. ade lagi cite lain. tp nanti dulu. ni roh nak hapdet untuk bersidang yang meresap masuk dulu. jadi kasi hapdet episod ni dulu okehh....

selesai minum pagi, waktu bergerak..... maka tiba lah kita ke waktu tengahari. maknanya, bila dah minum pagi tu kena la lengkapkan dengan makan tengahari pulak kan.

mari kita layan kan gambar gambar di bawah ini [taktau nak merepek ape dah]


..: owwwwwww..... sungguh manis anggun bergaya cik betik kita bersama dengan cik tembikai susu di atas pinggan itu. dihidangkan sebagai pencuci mulut. tapi.... kita digalakkan makan buah dulu sebelum makan nasi kan.....? :..


..: hah?! encik kuat makan duduk semeja? habeslah! pertarungan yang sengit. LOL~ :..


 ..: saksikan kehebatan beliau :..


..: alippp.... nak makan ke nak main kamera nih. duduk makan dulu. ish.. ish.... :..


..: cuba contohi cik manis kiut miut piut yang berdua ini. sopan jek duduk makan senyum senyum. heh ;p :..


 ..: tiba tiba si kiut tadi berdrama pulak di sana :..

..: erkkk.... terteleng pulak kepala. tapi takpe. menten jek kiut [okeh korang ble muntah ijo. aku paham....] :..


sekarang aku sertakan bukti tentang encik yang kuat makan seperti telah dinyatakan di atas 

 ..: minum air ckett.... :..

 ..: suapan yang agak sopan di situ ye tuan puan :..

 ..: belum berjaya lagi nak tunjuk suapan yang BESAR itu. beliau berjaya mengkaverkan dirinya :..


 ..: okehhhh..... rediiiii.....!! :..

..: yaaaaa....!! itu diaaaa...!! berjayaaaaa!! dia mmg nganga besar tau... :..

eh jap. bukan aku nak buktikan yang dia kuat makan ke? tetiba pasal nganga beso plak? haiyaaa.... silap sudaaa.... ;p
ni dia dh makan dessert dh. puding roti. satu potong tu sekali ngap jek. terbaek lah! kate dah kenyang ni. dah geleng geleng kepala mmg tak boleh masuk dah. perut dah penuh. jap lagi untuk puding ni saje ade lah dlm 4 ke 5 potong gak. sebelum tu nasi tak payah cakap a kan... hmmmm..... terbukti tak tu? haaa..... 



 ..: okies. kembali dengan wajah si kiut ;p :..

..: bersama cik azi =) :..


..: sekali lagi. kihkihkihkih! ;p :..

*to be bersambung....~

daa.... =)