Thursday, March 29, 2012

..: yg merah itu... :..

Merah okeh. Bukan yang coklat sebelah kiri ni. Itu orang lain punye ;)






Beli secara online ;)

















Mempersembahkannnnnnn.....












Cantek takkkk.....?? Yang penting aku sangat sukaaaaaaaa!! *okeh diam kau. over beno* (-__-")




Mahu tengok koleksi empunya butik, kelik sini.

Mari bersama sama mencuci mata dan menyopping online ;)



*rajin hapdet. kepelikan kembali. hahahaa



Daa... =)

..: cuba lain pulak :..

Asyik asyik  kemeja je.... Kemeja asyik asyik [eh?!]










Mari cuba yang lain pulak



Emmmm...... Ok kah....? First time aku pakai baju ni. Beli dari katalog. Yang dalam warna putih tu baju sleeveless.


Sekarang ni aku suka kaler kaler macam tu. Mustard ke hijau ke merah ke. Yang terang terang. Lain daripada hitam atau coklat gelap.






Tapi..... kalau pinjam baju orang.....





Hitam pun sebat aje lah. Hahahaaaa! Tshirt ni Uri punya. Aku main sarung je sebab setakat nak kuar makan dekat dekat dengan rumah. Huhuu



Daa.... =)

..: ohhh indahnya makanan! :..



Tauhu bakar, nasi ambeng [nampak tak sungguh jawa di situ], dan mee kari adalah hasil dari pembelian di pasar malam pada hari Jumaat. 




Garlic bread dengan kepingan sosej di atas beliau. Ini buat sarapan pada hari Sabtu






Haaaaaaa.... ini yang paling fresh sekali! Heheheeee
Malam tadi baru buat okeh. Resipi dari cikgu yang kiut ini. Tapi macam bese la kan. Makhluk Tuhan yang pemalas macam aku, haruslah mengolah resipi beliau menjadi yang palinggggggg mudah.my ;p



Nama asal adalah Alfredo Baked Macaroni. Tapi aku tukar sikit menjadi Baked Pasta with Cheese. Hahahaaa sukahati je kannnnn.... ;D

Bahan bahan sungguh mudah. Kalau korang tengok resipi asal, ada banyak jugak la bahan dia. Tapi tak susah nak cari. Sampai kat aku paling minimum aku boleh sediakan.

Bahan bahan
1 biji bawang besar
Pasta [aku guna spageti dan megi] 
1 tin kecil mushroom soup campbell
2 keping slice cheese 
1 biji telur
Garam & Lada hitam secukup rasa
Marjerin/Butter untuk menumis

Cara mudah
1) Rebus spageti sampai lembut. Bila dah lembut, angkat dan toskan. Masuk kan dalam bekas berisi air. Rendam dengan megi pulak.
2) Panaskan kuali. Letak marjerin sikit. Potong bawang dan tumis. 
3) Agak agak bawang dah layu, masukkan 1 tin mushroom soup campbell. Gaul sebati.
4) Masukkan air dari bekas tin sup tadi. Gaul lagi.
5) Masukkan cheese. Biar cair sekejap.
6) Masuk lada hitam dan garam secukupnya.
7) Toskan pasta tadi. Masuk dalam kuali dan gaulkan sebati dengan kuah tadi.
8) Panaskan oven.
9) Masukkan semua yang dah digaul tadi dalam bekas pembakar. Tuang bancuhan telur. Taburkan cheese. Bakar selama 20 minit.
10) Tunggu oven bunyi tinggg!! Setel! ;)



Tinggal separuh jek. Ok lah kan makan berdua. Huhuuu..
Makan time panas panas tu. Perghhhh!!


Selamat mencuba! (^_^)



*aku nak masukkan daging kisar. tapi tadi malam tengok dah tak elok dah. jadi terpaksa ke tong sampahlah beliau. huhuu



Daa.... =)

Thursday, March 22, 2012

..: goodies :..




Barang barang [kecuali yg dalam kotak tu. yang tu dah siap] untuk diisi di dalam goodies. Sebab ada kenduri.... Kenduri apakah? Itu nanti aku buat episod lain yek. Gambar tak transfer lagi pahtu kena resize dulu pulak. Jadi kemalasan di situ ;p


Episod kali ni cuma ada gambar model tak bertauliah jek. Model merangkap tukang-masukkan-barang-barang-tadi-dalam-gudis tu nanti la. Huhuhuu








Ouh ye, sila tabahkan hati untuk melihat gambar seterusnya ye..












Okay okayyyyyy.....
Aku tak letak bebanyak laaaa.... Hahahaa





Signing off....


Peace! Bukan korek idong yawwwwww.... ;p




*rajin pulak aku hapdet kan. sila pelik bersama






Daa.... =)

..: makan minum :..





Cik roti bakar dan roti stim diminum dengan si sirap limau ais dan juga encik nescafe panas, kemudian ada pulak si chocolate cik tango. Dan ouh, itu cik sundae dari McD dihiasi sekawanan kekacang. Jangan lupa untuk membasahkan tekak dengan si manis bandung tiga lapis ini. 


Semua ini rezeki. Alhamdulillah =)



Daa... =)

..: sempit dan bunoh :..

Tajuk filem. Adnan Sempit 2 dan Bunohan. Aku sudah menonton keduanya. Tetiba rasa ayat sungguh skema. Mari ubah mood.






*switching.......*








Adnan Sempit 2 tu aku tengok kat kampung. Beli di astro first saje. Pusing cerita tu je lah. Tengok lah ko sampai muntah. Huhuuu



Cerita ni pada aku ok ok la... Ianya ringan. Untuk gelak gelak layan kepala masuk air, bole la. Cerita ni macam bangang sikit. Bukan bangang yang tak pandai tu tau. Ni macam sengal sengal la. Macam bengong camtu ha. Aku suka tengok Yana dalam cerita ni. Nampak dia makin cantek! (^_^) Intan Ladyana pun makin sengal dan hyper cket untuk filem yang ni. Tarikan utama mestila Saheizy Sam kan. Takde siapa bole tolak kenyataan tuh. Kira bole layan la lawak filem ni walaupun macam.... hmmm..... Macam macam komen dah kita baca dalam paper pasal Adnan Sempit 2 ni kan. Terpulang pada pandangan masing masing =)





Bunohan


Yang paling utama sebab aku tengok cerita ni adalah pelakon pelakonnye. Sape taknak tengok Zahiril Adzim, Faizal Hussein yang tinggi melampai tu, Pekin.... pun nak tengok jugak lah. Hahaa macam tak ikhlas jek ;p  Memang aku tak nafikan lakonan diorang tu best. Tapi tapi tapi cerita ini adalah pasal Kelantan..... Dengar pelik la bila Zahiril cakap Kelantan. Tapi yang lain lain memang macam orang Kelantan asli. Faizal Hussein pon.

Memang nampak Faizal tu hati kering dalam cerita ni. Kerja pon pembunuh upahan kan. Takde perasaan main tarah orang sana sini guna kerambit dia tu. Dan nampak perjuangan dia pasal tanah mak dia tu. Berjuang habes habesan. Aku sedikit menyampah tengok si Pekin dalam cite ni. Dia terlalu pentingkan diri sendiri. Huh *emo*

Ceritanye lebih kurang camni. 
Kisah di sebuah Kampung Bunohan di Kelantan. Pok Eng dan Mek Yah [isteri pertama] adalah suami isteri. Pok Eng ada berkahwin juga dengan Mek Ani [isteri kedua]. Dengan isteri pertama, Pok Eng mempunyai anak bernama Ilham [Faizal Hussein] dan dikatakan Adil [Zahiril Adzim] adalah anak luar nikah Mek Yah. Bersama Mek Ani pula Pok Eng mempunyai seorang anak. Iaitu Bakar [Pekin]. Kalau silap kat sini aku mintak mahap la yek. Sebab kompius gak sape anak sape. Heheee

Ilham adalah seorang pembunuh upahan. Adil peninju muay thai dan Bakar seorang cikgu. Sampai satu tahap Ilham disuruh bunuh Adil atau nama di gelanggangnya adalah 'Bunga Lalang'. Cari Adil sampai ke Bunohan. Kesudahan cerita adalah pada awal awal permulaan. So, kena pahamkanlah kat situ [macam aku yang selo nih]. Cuma aku rasa takde hero kot. Sebab Ilham & Adil mati. Tinggal Bakar yang jahat tu je. Pok Eng dan Mek Yah memang mati sebagai manusia tapi roh diorang jadi benda lain. Pening dah, kan? Aku ulas pepanjang pon bukan bole pahamkan sangat. Jadi kalau rasa nak tengok, pegi la tengok k. Andai kata korang ni memang berjiwa seni dan suka seni yang halus ni, aku kompem korang suka hasil karya ni ;)


Boleh jugak baca pasal Bunohan kat sini ----> klik klik ;)


Daa.... =)

Tuesday, March 20, 2012

..: monolog bermacam-macam :..

Aku rasa macam  nak bermonolog berbual secara maya lah dengan korang. Jadi, layankan saje lah yek. Huhuu

Aku tengah nak diet sekarang ni. Dulu, maksudnye dulu yang duluuuuuu, aku diet tak makan nasi. Agak ekstrem jugak la. Aku tak makan dari pagi. Tengahari aku cuma makan roti yang diletak sosej [yang direbus] je. Pastu malam memang la langsung tak makan pun. Kalau makan mesti sebelum pukul 7 atau 8 malam. Bulan puasa pun memang tak makan nasi. Buka makan kuih muih dengan mihun je lah paling berat pun. Masa tu perot memang flat skrin betol. Kalau hari keje, hari Jumaat adalah hari makan berat untuk aku. Makan berat di sini adalah makan nasi kandaq. Hahaaaa! Tapi kalau weekend tu balik kampung, memang ke laut lah diet aku. Isnin keje, mula balik diet. Jumaat makan berat. Macam tu la seterusnya. Bila dah kawen skang ni macam susah je nak kurus. Haihhhh......! (x_x)"!

Yang ni tetiba terlintas tadi kat kepala wotak. Setiap mak bapak memang sentiasa mendoakan yang baik baik untuk anak anak mereka kan. Kerja yang baik, kawan kawan pun yang baik, kehidupan yang baik, pasangan yang baik, dan lain lain lah. Tapi jika sebaliknya yang berlaku, maksudnye bertemu dengan kerja atau pasangan yang kurang baik, kita anggaplah yang Allah sedang menduga hambaNYA. Kerana, apabila kita diuji itu maknanya Allah sayangkan kita, kan. Bersangka baik selalu dengan Maha Pencipta =)

Gambar berderet dalam folder. Ntah bila nak hapdet dalam belog. Huhuu

tetiba 1: kebocoran yang kecil mampu menenggelamkan sebuah kapal yang besar 
tetiba 2: terus teringat titanic. LOL~




Daa.... =)

Monday, March 19, 2012

..: pada aku :..

Peluang. Pada aku. Tiada makna.
Menyesali. Pada aku. Tiada erti.
Berlalu. Pada aku. Belum pergi.


.. masih .. kosong ..






Daa.... (-_-")

Wednesday, March 14, 2012

..: kenduri :..

Di rumah Mak andak dan Pak Yeop. Diorang dah pun selamat berangkat untuk menunaikan umrah minggu lepas. Siang tu kami singgah sekejap tolong tolong ape yang tak patut.




 ..: contohnya macam siang taugeh ke.... :..


 ..: ok. ini adalah yang tak patut tu. hahaaa :..







 ..: ini laaaaagi tak patut. muahahahaaa :..




 ..: adegan sebabak. drama "goreng ikan sila berdiri jauh jauh dari kuali". sungguh nampak berlakon tu kan ;p :..




 ..: sampai berdiri abah tolong siapkan taugeh tu :..



Dalam tengahari tu kami balik rumah dulu. Petang lepas asar mak dengan abah pegi lagi rumah mak andak. Malam baru kami pulak menyusul. 

Sampai sampai terus makan. Tak amik pun gambar makanan. Nampak kan.... tahap kelaparan tu camne. Hahaaaa



Lepas makan lepak lepak kejap....






Sambil melayan si kecik ni. Geram tengok dia. Dengan orang lain sume taknak. Tetiba bila abah dukung dia, terus tak pandang ibu dia pulak dah. Comelllllll

Untuk mak andak & pak yeop, selamat  menunaikan umrah. Semoga dikurniakan kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan. Juga, semoga selamat pergi dan kembali ke tanah air. Amin.


Daa.... =)

Tuesday, March 13, 2012

..: Penang Trip 2012 (sambung) :..

Haaaa...... Ni hari Sabtu punya cerita. Dari pagi sampai malam. Jadi bayangkan la betapa banyaknya gambar tu kan. Nak membebel panjang, tak banyak masa. Mari kita mulakan dengan sarapan pagi.





Roti benggali teloq [telur] yang  gebush dan nasi lemak yang sambal ikan bilisnya adalah pedash. Ini paberet ni. Memang dah niat awal awal klw pegi Penang aku mesti makan roti ni. Terbayang bayang tauuuu....


Kemudian, perot sudah kenyang. Kita memborong jeruk pulak.









Setel borong jeruk, kita cari cenderahati pulak. Untuk orang yang 1st timer kan.... Sape lagi, si panjang ni lah. Huhuu







Sambung lagi jalan jalan ke Lorong Kulit.







Masa ni panas dah mencucuk cucuk dah. Penang ni memang panas tak hengat. Lain sungguh rasa panas dia. Mungkin sebab kat pulau kot. Ke aku je yang ngengada? Huhuuu...

Kat lorong kulit ni tak lama pun. Sebab kak N ade diskasyen dengan lecturer dia. Untuk final projek. Kena balik rumah dulu, tukar kereta dengan salin baju sume, lepas tu aku keluar lagi dengan Uri saje.


Ke mana kami?




 Yaaaaa..... Bukit Bendera.... Heheheeee









 ..: cari benda 'aku' tersembunyi ;p :..


Bila dah jalan jalan kat puncak tu, dengan cuaca panas yang hamat, tekak pon haruslah kekeringan sungguh kering kontang macam musim kemarau. Sebelum meneruskan perjalanan, mari kita hilangkan dahaga dulu. 



 Uri je yang makan. Aku cuma ngadap ABC tu. Sebab memang haus yang tak tertahankan. Huhuu


Sambung balik










Elok je habis jalan jalan kat Bukit Bendera, kak N pun message bagitau yang dia punye diskasyen dah selesai. Sedang elok lah. Kami balik rumah untuk amik dia dengan kak Izat. Keluar lagi. Heheheee



Melayan kak N yang teringin makan passemboq 




 


 ..: badan dah berat ada hati nak amik gambar lompat lompat ;p :..


Masa ni, ada buat program ape ntah kat tengah tengah padang tu. Siap ada pentas, khemah khemah jualan, dengan pameran semua. 



Terus TERberkenalan dengan boypren baru



 ..: encem tak? encem tak? heheheheee ;p :..



Sebelum balik, posing lagi kat tengah tengah padang





Tengok. Dari hari cerah sampai dah gelap balik masih kat luar lagi. Huhuu...
Dah puas semua. Balik rumah dulu, recharge kejap sebelum gerak balik ke selatan semula.


InsyaALLAH kami pergi lagi Penang ;)


Daa.... =)