Wednesday, December 22, 2010

..: maRI meNderMa =) :..

selain daripada menderma dalam bentuk kewangan, kita juga boleh menderma benda lain. contoh nya darah atau organ [err..... yg ni aku tak berani lagi kot]

..: klw tak berani tgk darah, skip gmbr tu okeh. dan jangan tgk klw kamu orang sedang makan :..

ari tu kat opis aku ade buat kempen derma darah. jadi, aku yang badan besar banyak darah ini, mahu menderma sedikit kot kot la ada yang memerlukan nanti kan... bukan luak pongggg darah aku ni..... huhuuuu~


 ..: haruslah muka orang yg baik hati nak menderma itu kan ;p :..


 
..: isi borang dulu.... :..


 
..: cek tekanan darah. owh, sebelum tu ade timbang berat dan cek darah jenis ape. tapi lupa nak amik gambo. huhuu :..

..: masa ni dapat buku merah tu. klw kamu orang penah derma darah mesti tau kan buku rekod yg kecik tu :..


..: yaaaa..... sampai lah kita di tempat tidur yang sepatutnya.. kena bagi baring rilek rilek tenangkan ati... hehehee :..


..: okeh. benda ni akan diletakkan kat atas pangkuan kita. dalam tu ada jarum, tiub darah, beg darah, dan entah ape lg. aku taktau a barang medikal nih. hehee :..


..: yaaaa.... itu diaaa.... cucuk sudaa.... huhuhuuu... disebabkan aku ni kidal, makanya aku cucuk la tangan kanan. tapi kan kan kann.... ade kisah sadisss.... ;( :..


 
 
 
..: kena tukar tgn kiri gakkk.... uwaaaaaaaaa!!! alasan nye sbb darah dari tangan kanan tu lambat kuar... jadi nak tak nak tukar la tgn kiri plak... redha jek lah... habes lenguh dua dua tangan aku. huhuuuu ;( :..


 
..: ala.... tak clear pulak gmbr tangan kiri kena cucuk ni... :..


..: beg darah yang sudah penuh oleh darah ku ;) :..


kat situ diorang mmg ada sediakan makanan untuk penderma. jadi bila dah sudah tu, mari la kita amik makanan yeee..... 


 ..: ada air kotak susu soya, roti, biskut 2 jenis. dalam bekas tu ade mi goreng dengan kuih 2 biji. ni untuk sarapan pagi. untuk tengahari ade nasi lauk. tp aku amik yg sarapan pagi ni jek. sbb kepala mcm dah tingtong cket masa ni. tak selera nak makan sangat :..


..: ade ubat ni juga. untuk kembalikan tenaga setelah darah diambil tadi. sila makan sebiji setiap satu okeh :..


aku lambat makan ubat ni. terus badan gigil gigil tau. serem mak nokk....! hahaaa

mari lihat kesan yg ade selepas tanganku dicucuk 

 ..: tangan kiri :..


..: tangan kanan. nampak tak ade dua bekas tu? ha tu sbb diorang tak jumpe urat aku. tu pong salah satu sbb kenapa darah lambat kuar. pahtu dia adjust adjust jarum yg beso tu kan. tak sakit plak kann.... tu yg meninggalkan kesan tu :..


..: okeh lihat itu. yg kapas tu tangan kanan punye. lagi banyak darah dari tgn kiri kan *pelik* :..


 
..: nampak tak lebam tu? ini adalah selepas beberapa hari. aku ade gak sapu minyak gamat dan tuam. tapi masih belum hilang lagi lebam tu :..

dah lepas seminggu ni pong aku tengok mcm makin teruk plak kesan lebam tu. pahtu ari sabtu ari tu aku buat keja umah cket. rasa lenguh lenguh plak tangan kanan aku nih [ngada ngada mode ;p]

ape ape pong, semoga ada nyawa yang dapat diselamatkan hasil daripada darah yang aku dermakan. InsyaALLAH.... amin.... 

daa.... =)

No comments:

Post a Comment

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)