Wednesday, April 25, 2012

..: miscommunication :..



Miscommunication atau lebih tepat, salah faham? Ke.... sama saje maksudnye...? 


1) Apabila ada majlis untuk meraikan seseorang, tak kira lah kejayaan atau sebagainya. Bila kau tidak hadirkan diri, sebenarnya tiada jemputan. Tapi orang yang diraikan fikirkan kau tidak sukakan dia.


2) Plan hujung minggu. Pesan pada kawan, "nanti ape ape message lah. rojer rojer ke...." Kau tunggu dia message kau. Dan dia pun tunggu message dari kau. Sudahnye tak kemana mana pun di hujung minggu. Rupa rupanya dia faham 'kau yang akan message/rojer dia'. Dan kau jugak fikirkan benda yang sama. Jadi, sama sama tunggu tapi sama sama tak buat ape ape [maksudnye untuk rojer salah seorang].

Ada pengalaman salah faham macam ni? Atau ada pengalaman lain yang memang terbukti disebabkan salah faham?

Terciptanya alat komunikasi yang canggih manggih sekarang ni pun, belum tentu dapat memastikan tiadanya masalah komunikasi ni. Kan. 


Daa... =)

2 comments:

  1. betul tu saha...:). aku pun pernah..nak wt camane? kadang, tak kisahlah kalo alat komunikasi canggih mana, tapi kalo kredit tak ada (malas plak nak topup ot tadek duit nak topup) or line dah kene bar (tak bayar gak..)...pun, boleh salah paham...hiihihi

    ReplyDelete
  2. kannnnn.... kdg2 mssg tu pun bole buat slh phm gak. nada kita lain. tapi org yg baca tu pulak, nada dia lain. dah jadi lagi salah phm. huhuhuu

    ReplyDelete

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)