..: TIPS UNTUK DIRI SENDIRI :..


Hi. Selamat bulan Februari. Haha okeh ucapan pembukaan ntah pape.

Disebabkan tahun ni tetiba anak buah aku akan bertambah daripada sebelum sebelumnya, maka aku nak bagi tips untuk diri sendiri. Bagaimana cara untuk menyimpan duit raya. Supaya nanti bila dah sampai masa nak bagi duit raya tu takdelah rasa terbeban sangat.
Sebab nak kena kuar duit sedebuk camtu kan. 

Tips ni aku rasa macam dah ada orang lain buat jugak. Cuma aku je yang baru nak praktikkan. Haha gila ketinggalan sangat! 

Okeh, aku rasa nak kena buat satu tabung untuk duit raya ni. Tahun ni anak saudara sendiri tambah sorang. Dah jadi 4 orang. Anak saudara 'bakal' ada 6 orang. So total out adalah 10 orang. Homaihhhhh! Tetiba terus jadi ramai! (-_-") Ni pun ada sorang lagi ondaway, dalam perut. Nasib baekkkkk dia keluar lepas raya. So duit untuk dia kita start simpan tahun depan punya raya lah (phewww!)

Tips kedua untuk melancong. Ini sebenarnya dah lamaaaaaa aku nak buat. Tapi tak pernah terlaksana (-_-) Aku memang berangan angan nak ada simpanan lain untuk duit jenjalan ni. Yang mana, kalau aku pergi travel aku tak perlu usik sangat duit sendiri. Guna duit tabung ni je. Tapi taktaulah bila boleh mula praktikkan nih. 


Yang lain pasal duit... Owh untuk shopping online. Aku bukanlah selalu sangat beli online ni. Kadang tu aku kumpul duit dari 2 ke 3 bulan sebelum, nak beli barang yang aku dah aim tu. Nanti bila beli boleh dapat banyak sikit. Biasanya tudung atau baju la. Dapat la dalam 3 ke 4 lai camtu. Pastu lain lain kedai. Tu yang bila dapat sekali terus nampak macam aku ni shopping je kejenye. Padahal kena kumpul duit dulu baru bole beli bebanyak camtuh. Huhu...


Eh ok lah. Tetiba dah takde idea pulak. Selalu jadi camni tau. Haihhhh...!



Daa.. =)

Comments

Popular posts from this blog

..: Backdated : Cerita Bulan Kelahiran :..

TAK PERLU KOT

..: tetamu raya dan pegi beraya :..