..: DIY dan Kedai 1 Malaysia :..


Aku ada selai blouse ni. Selalu pakai dengan cardigan je. Sebab lengan dia pendek. Tapi bila pakai cardigan tu rasa tak selesa kat ketiak. Jadi marilah kita potongkan lengan pendek dia tu jadi takde lengan teros. Hahah!


..: Ini lah rupa blouse itu setelah dikudungkan kedua dua lengan nye. Hehehe... :..



Okeh cerita lain pulak. Kamu orang biasa tak pegi Kedai 1Malaysia tu? Aku nak kata biasa atau selalu pegi tu tak jugak. Tapi ade la beli barang barang kat kedai tu.

Aku rasa barang barang dia ok. Macam aiskrim, rasa dia same je pun macam aiskrim brand lain tu. Tapi dia takde la kalerful bagai. Dia satu perisa je. Kalau stroberi, stroberi saje. Kalau jagung, jagung saje. Gitu...
Gula, sardin, kordial, frozen food yang macam ayam goreng, kuih cucur badak, samosa, popia sayur, sume sume tu ok. 

Tapi.... yang aku tak berapa berkenan cuma satu ni je laaa...




Yeee.... Beras dia. Itu yang hitam kecik kecik banyak tu adalah kutu hokehhhh... Sungguh tidak menyukainye punnn... Huhuhu (-_-)

Ini pun lepas aku dah jemur beras tu. Ingat kan dah ok la dah takde dah kutunye. Jap lagi masih ade pulokkkk.....! Haihhhh....! Terpaksa ku buangkan beras ini. Tak sanggup la kan nak makan kutu beras yang mcm ni. So lepas tu beras dari Kedai 1Malaysia is a BIG NO! Hohoooo~~
Bukan beras kat kedai area tempat aku ni je. Tapi kat tempat lain pun same. Sebab mem pun pernah kena gak macam ni. Hmm... Harap harap ada pihak yang memantau pasal kebersihan beras ni. Beras brand lain yang dijual kat situ elok je. Cuma yang guna label 1Malaysia ni je yang mcm ni. 

Tapi barang barang lain still ok ;)

Daa.... =)

Comments

Popular posts from this blog

..: Backdated : Cerita Bulan Kelahiran :..

TAK PERLU KOT

..: hari lahir adalah hari untuk makan. huhuu :..