Thursday, September 29, 2011

..: open house raya :..

Masa cuti hari Malaysia tu, aku amik kesempatan menjamu kawan kawan datang makan di rumah. Mula mula tu nak buat untuk geng geng yang rapat sahaja. Tapi encik suami kata, buat lah sekali harung. Jemput je semua. Jadinye ramai la jemputan....

Semua dimasak sendiri oleh chef yang diimport dari Kluang, Johor. Dan dibantu oleh 2nd chef yang diimport dari IKBN. Heheheee... ;p

 ..: start dari sketch uuu.... kopek kopek.. potong potong... hiris hiris.. :..


 ..: bahan untuk buat sambal goreng :..


 ..: nasi himpit pun ade jugak :..


 ..: ayam yang nak digoreng :..




 ..: yang ni bahagian aku la. potong potong... heheheheee :..


 ..: tengok chef saya, rugged walau pun di dapur ;) :..



 ..: sambal kacang :..






Setelah bertungkus lumus dari pagi, akhirnyaaaaaa.....


 ..: juadah terhidang sudaa.... =) :..




Menu pada hari kejadian adalah


 ..: lodeh :..


 ..: sambal goreng :..


 ..: nasi himpit :..


 ..: ayam masak kicap :..


 ..: nasi lemak yang besh :..


 ..: rakan rakan nasi lemak. timun, telur dan ikan bilis :..


 ..: sambal kacang dan sambal tumis yang mendapat pujian ramai :..


..: kaunter air :..



Sebenarnya aku buat dua slot untuk open house ni. Petang untuk kawan kawan opis. Dari jam 5 sampai 7 petang. Tapi macam kelam kabut cket. Tak sempat nak amik gambar pong.
Malam untuk kawan kawan encik suami dan geng geng yang rapat. Bermula dari jam 8.30 sampai 10.30 dan ke atas.


Sebelum tetamu sampai

 ..: chef bergambar dengan encik suaminye dulu ;) :..



..: beberapa orang yang sudah tiba :..


Bila tetamu dah sampai tu, tunggu ape lagi kan. Mulakan serangannnn! 










Tak lupa jugak tetamu tetamu kecik ;)



 ..: usha usha :..


 ..: eh. eh. ketemu boypren yeee.... ;p :..





Sesuatu yang tidak dijangka. Dalam pada orang ramai ramai tengah makan dengan budak budak tengah dok main main tu, tiba tiba.....
Golap! 


 ..: omakau! :..









Bukan blackout!
















Bukan tak bayar bil!


















Bukan! Bukan tu!





























Rupe rupenyeeeeeeee......



 ..: sepraiiisssssss!!!!! (^_^) :..




Mereka berkomplot untuk menyambut besday kami yang jatuh pada bulan 9 ni haaaa.... Oloh... Oloh.... So suwiittttttt (^_^)


 ..: ahli komplot bersama mereka yang diraikan ;) :..


 ..: nama kami =) [aku, kemal, im dan angah] :..


 ..: tiup tiup lilin :..


 ..: potong potong kek. okeh. tak cukup korum. im takde. huhuu :..


 ..: heheh ;p :..


Lepas tu, mula la kan. Suruh suap suap bagai. Layankan yolah yo... ;)


 ..: kak amy suapkan angah [angah besday-7th September] :..


 ..: idot suapkan kemal [kemal besday-24th September] :..


 ..: encik suami tolak sudu masuk mulut suapkan aku [mine-10th September] :..







Dalam pukul 11 lebih macam tu tetamu dah beransur pulang.
Tapiiiiiiiiiii.... ade yang keciciran...





Aku sangat berterima kasih dan terharu dengan dia ni. Sebab dia ade keja mlm tu. Tapi lepas habis keje dia ade inisiatif untuk datang. Penat penat pun dia datang. Maka dengan itu dia adalah tetamu terakhir pada malam itu. So, terpaksa lah aku teman dia makan. Eh, ape kena mengena ;p 
Terimakseh banyak banyak mansor =)



Terima kaseh yang sungguh banyak juga pada ahli ahli komplot [kak N, idot, pizi, encik suami dan sape lagi...?] untuk kek red velvet yang syedapppp! 


 ..: boleh tempah kat sini :..



Untuk tukang masak yang bertungkus lumus dari pagi kat dapur

 ..: sian chef saya. ngantuk dah dia... (-__-") :..




Untuk si bongsu yang menjadi 2nd chef dan tukang amik gambar malam tu 

..: (^,^) :..




Terimakaseh semua tetamu yang hadir. Terimakseh banyak banyak banyak banyakkk!!!
InsyaALLAH panjang umur, murah rezeki, tahun depan kita buat lagi yek =)






Signing off.....


 ..: mummy with raisha :..




..: raisha babai :..




Daa.... =)

No comments:

Post a Comment

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)