Friday, February 24, 2012

..: lauk orang kampung ke... :..

Orang malas sebenarnya kotttt..... ;p

Sebab aku rasa lauk ni paling simple. Bahan bahan pun jenis yang bole standby buat stok tahan lama punye.
Bila rasa nak masak  je, benda dah ada. So, senang la kan.



Telur dadar letak cili padi sikit.
Yang kanan tu:
Memula kena goreng kentang dengan ikan bilis dulu. Asingkan.
Lepas tu tumis bahan bahan macam biasa [bawang putih + cili padi --> tumbuk]. Letak la sos tiram sikit. Kicap pekat sikit. Masuk carrot. Masukkan kentang dengan ikan bilis tadi. Nak letak telur pon bole jugak.
Tambah lagi makan dengan telor masin dan cili padi.

Semua pon nak ada cili padi. Hahaha...
Ini kalau makan dengan nasi panas panas.... perrggghhhh!!




Daa.... =)

No comments:

Post a Comment

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)