Tuesday, November 16, 2010

..: maJlis kaWeN sePuPu kU ePisOd 2 : saNdiNg :..

bila dah nikah tu, mesti la nak bersanding kan. haa.... jom le kita tgk gambo sanding plak ye......
tp sebelum tu, mlm lepas nikah tu, ade gak diorang buat malam berinai. tp aku tak dpt dtg. mak dgn abah jek g. kami adik badik ade hal lain. huhuhuuu~

kami dtg besoknye untuk majlis sanding. cuaca mmg panas tak hengat la kan... lencun baju den. huhuu~

okehhh...... gambo timeeeee....... heheheheheee ;)

..: tu dia aihhh..... pengantin lelaki jambu segak berbaju pink ;) :..

tempat lain pun aku rase ade gak buat benda ni kot. psl tol tol ni la kan. klw kat tpt aku mmg meriah wehh.... naseb ko lah kan nak kena tol banyak mane. klw umah teres tu kdg, kat gate kena, kat pintu nak masuk umah pun kena. haaa.... amekk! 

yg umah mak anjang aku ni umah kampung. takde le gate ke pintu pagar ke. tp tahtap la ado tol haaa... 
memula yg pmpuan pompuan dulu susun cantek punyeee..... 

..: haaaa..... menjawab lah ko pengantin yoo.... ;p :..


..: okies. lepas dh 1 seksa. tp ko ingat sesonang yooooo..... belum lg..... :..

..: ni yg lelaki plak. hamek koooo....! dia punye kepala yg tgh tu ha. yg duduk tu. baekkk punye BESAR kat ssitu kannnn.... siap usap usap perut lagi member tuh. saje bikin gerun. hehehee.... ni pun sume sepupu sepapat den yooo.... :..


..: sesi tawar menawar runding cara. hahaha ;p pengantin ni dia ade 2 pengapit. sorang yg kanan dia tu mmg pengapit lah. yg sorang belah kiri pakai tshirt coklat ni, tukang standby duit tol. tp diorang ni mmg lawak lah. dok gelak gelak jek time nih. sume masuk air.... huhuhuuu~ ;p :..


..: okies. dh setel sume pengantin pong dh berpoloh poloh kan.... kasi la lepas.... pahtu kita bg dia tgk silat jap. yg bersilat tu pak andak aku. ataupun kami panggil dia pak yeop sebab dia org perak :..


..: pahtu dia masuk bersanding. aku dgn kak n g cari mak nora dgn mak anjang aku. tips: bila kita dtg majlis camni asing asing dgn mak abah kita, bila sampai kat tpt majlis, kita kena cari kat mane port diorang. pahtu kita join skali. hahahahaaa ;p [tips ape nih. tips meroyan? ;p] :..


pahtu pengantin kuar untuk makan beradab ke berdamai ke same lah. yg penting makan. pahtu ade suap suap kek segala bagai kan..... 


..: meja makan pengantin :..

sementara pengantin makan.....


..: antara jemputan yang hadir :..


..: haaa.... yg berdiri kat tepi kiri tu sume berkumpul kat kipas. sbb tak thn paneh bona. huhuu~ :..


 ..: pahtu lepak bawah pokok plak. tgk kan keletah si amoi kecik ni :..


 ..: pahtu kami posing plak dgn ibu kepada amoi kecik td ;) :..


..: pahtu dgn sepupu dan makcik pakcik plak. yg atas moto tu, adik mak aku yg bongsu dgn wife dia. yg sebelah aku tu, pakai tshirt belang tu, sepupu aku. tarikh lahir kami same tauu... cuma aku tua setahun dari dia. <-----ehhh..... ape hal bgtau info ni? sukati aku lah kan. haaa.... tgk! roh meroyan sudah masuk. hahahaa ;p :..


okeh. pengantin dh habes makan. masa untuk potong kek. hoye! hoye! (^_^) *teruja lebeyyyy* 

 
 
 
..: ha suap suap ;)  sungguh pink pandangan ku. huhuhuuuu~ :..


pahtu mane mane lauk yg tak habes kat meja makan pengantin tu, telah diangkut oleh makcik ku ke meja yg kitorang lepak. mmg rejeki la kan. hehehee 

 ..: mangsa pertama. ikan ape ntah siakap kot masak sweet sour. [matilah ikan pon tak kenal. eh, tp ikan tu pun tak kenal aku kan. heh!~;p ] :..


 ..: ha tgk.... gotong royong menghabiskan lauk. hehehee :..

 ..: sambil makan sambil borak sambil gelak :..


 ..: kelihatan mangsa lain di sebelah itu. udang goreng nyum! nyum! :..


 ..: owh, nampak cket beg sepet. haa.... ni yg ble silang tu. aku pendekkan tali dan jadikan handbeg. mcm yg aku bgtau ari tu, sesuei gak dipakai dgn baju kurung kan.... pahtu wane dia masuk plak dgn baju yg aku pakai masa majlis ni =) :..


 ..: kak n sedang meratah mangsa seterusnya, sotong paul :..


 ..: mangsa yg dengan mak nora ni plak adalah hati ayam. owh, ade kek gak. dan kek nya adalah syedapppp :..



..: makan lagi borak lagi :..

pahtu kami dipanggil untuk sesi bergambar dgn pengantin. sblm masuk umah tu, kita amik dulu gmbo ni

..: mak nora dgn mak nya, puan  hajah hasnah. iaitu atuk aku lah. tak gheti gheti? ;p :..


wokeh. gambo dengan pengantin plak. 

 ..: kami adik badik :..


..: mak dgn abah :..


lain lain aktiviti...... [sebenarnye dh taktau nak cite ape dh. hahahaa]

 
 
 ..: mase ni kami tgh layan pakcik aku nyanyi :..


 ..: haaa..... pakcik yg comei ni... hehehee.. dia ni mmg ade bakat la. masa bujang dulu rajin gak dia nyanyi. skang pong ble nyanyi lg. sore dr perot. hahaa :..


bila dh bosan bosan sementara nak tunggu majlis habes tu kan, pelamin tgh kosong kan.... tetiba muncul la idea. rugi lah pelamin cantek cantek tp tak amik gambo. jadinyee.....

..: kita bagi protege dulu amik gmbo. hehehee :..


 ..: ececehhhh..... ;) :..


ha pahtu baru la mentor nye plak posing ;p

 ..: eh.. eh... dh pakai props dh.... :.. 


 ..: mentor dan protege [lah sangat!]. yg dua kat blkg tu dh mula drama cket....


 ..: mase ni dh overdose la kan. posing kak n tak menahannnn..... :..


 ..: dgn bunga telor pong nak gakkk....? atotoiii.... :..


 
..: barisan protege. hehehehe.. tgk diorang bertiga ni teringat dulu masa kecik kecik kami pong camni gak a. kami pong kan 3 beradik pompuan gak :..


okies dh. diakhiri dgn gambo kami bersama pengantin baru

 
..: =) :..

Selamat Pengantin Baru yan! semoga kekal ke akhir hayat (^_^)


*fuhhhh...... akhirnya habes dh tepek gambo yg banyak ni. legaa...~  (-_-")

daa.... =)

No comments:

Post a Comment

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)