Thursday, April 7, 2011

..: roti goreng :..

ini adalah resipi dari hausmet saya.
dia yang ajar. aku cuba buat ikut cara aku.
ye la, masak ni subjektif kan. 
ikut kita camne nak bagi dia sedap ikut selera kita.
ikut tekak kita ;)

so, ini dia 




bahan :
-roti gardenia [atau ape ape brand. ikut lah nak brp keping. potong 4 segi kecik kecik]
-prawn nugget [potong dadu. digoreng dulu]
-telur
-cili boh
-cili padi
-bawang putih
-garam secukup rasa
-kentang [potong wedges. goreng gak]
-kicap pekat

cara cara :
-tumis cili padi dengan bawang yang dah tumbuk tadi tu.
-masukkan cili boh.
-celup roti dalam telur. masukkan dalam kuali dan goreng.
-masukkan kentang dengan prawn nugget yang dah digoreng awal tadi.
-pecahkan telur. goreng sampai telur masak.
-tuang kicap pekat. 
-masukkan garam secukup rasa. klw rasa dah masin dengan kicap tadi, tak payah letak garam lagi.

klw korang tak berapa tahan pedas, boleh la kurangkan cili padi atau cili boh. 
atau guna salah satu jek. 
prawn nugget pong optional jek. ble ganti dengan benda lain.
klw nak masukkan fishball ke fishcake ke atau ape ape bahan lain pong boleh juga.
ikut korang lah nak buat camne roti goreng ni kan.
janji sodap. makan konyang.




selamat memasak (^_^)


daa...  =)

No comments:

Post a Comment

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)