Thursday, April 7, 2011

..: spageti tuna :..

ini pulak resipi idot.
dia memang rajin buat benda ni.
aku rajin makan jek. kehkehkeh ;p

bahan :
-spageti
-cili merah [hiris serong]
-bawang besar [hiris]
-1 biji lemon 
-minyak zaitun
-1 tin tuna 
-garam 

cara :
-rebus spageti dengan air dan sedikit minyak.
-toskan dan tuang dalam bekas. 
-masukkan semua bahan [kecuali lemon] dan gaul sebati.
-perahkan lemon.
-klw rasa dah cukup masam, guna sebelah lemon jek dah cukup.
-masukkan garam cket.

klw guna 1 paket spageti tu, ble dapat satu mangkuk besar gak.
kira 3 org makan tu ble la tambah banyak kali gak. 
ni kira resipi utk diet lah.
sebab takde goreng goreng. cuma rebus spageti saje.
klw nak tambah bebola sayur pong ble gak.
tapi jangan goreng. rebus jek dah okeh. 



sori lah gambar tak semenggah. maklum la... henpon murahan. huhuuu
klw nak buat jadi menu sihat lagi, ble tambah sayur cket. 
tomato ke. carrot ke. tapi rebus dulu lah carrot tu. 
takut keras sangat plak nanti.
nak tambah broccoli ke bunga kobis ke.
ble jek. tak kesah.




macam aku slalu cakap tu...
masak ni subjektif. ikut kita nak ubah dia camne kan.
orang bagi resipi, tapi kita tak ikut bula bulat pong takpe.
kena fleksibel. eceh! ;p

so, selamat mencuba (^_^)


daa... =)

2 comments:

  1. im pun suka masak spageti.
    tp uri tk suke mkn spageti. ceyt! -.-

    ReplyDelete
  2. dia tu mmg. makan ayam dgn telo jek.
    ala msk jek im. skali skala ble jek kot ;)

    ReplyDelete

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)