Wednesday, June 16, 2010

..: 2 + 5 + 2+ 3 = 12 =) :..

selamat ari rabu =)



kali ni aku nak memperkenalkan org2 yg anda akan selalu nampak DAN/ATAU bese nmpk kat belok aku ni haa... beserta dgn gelaran2 mrk yg akan aku gunakan di dlm belok ini...
jadi......  mari kita..... mari kita..... bergembira tpk tgn sama2.... ehhh.... pehal melalut plak...! cito yo lah. heh!~

*amaran! entri adalah pjg. sila berehat bersama-sama kitkat jika xlrt nak bc hbs. huhuu~ *


okies. pes sekali. mestilah man and woman of da house kan. 
representing....!!!!



..: bOs & mEm = abah & mak = pakcik akhiyar & mak nora = tok abah & tok mak :..


haaaa.... tu gelaran utk diorang eh... 
abah aku ni keje kat tnb. lame koooo..... dr zaman2 LLN dulu smpai la dh jd tnb ni ha.. mak aku hauswaif jek. sepenuh mase. dan untuk memenuhkan masa lapang dia tu, dia menjaga anak org lain. mcm baby sitter camtu  lah ha. mak abah aku ni ade umah kat kluang. tp mereka berdua menetap di johor bahru. sbb abah aku dpt kuates tnb kat johor tu. tp setiap minggu mereka akan pulang ke kluang. umo diorang skang ni.... abah aku dh 53 mak aku 51.



kemudian,  mereka dikurniakan anak yg sulong adalah perempuan


 ..: kAk iZa & aBg diN = BIG sista & BIG aBg :..

ini kakak dan abg ipr aku yg sulong. name kakak aku ni jun safriza. abg ipar aku plak zainoddin. diorang duduk kat masai. kakak aku ni pong suri umah gak. dan jg anak org gak. ikot jejak langkah mak nora. hehehee ;) 
abg ipr aku tu keje dgn MSE kat psr gudang. akak aku dh 31. abg ipar aku..... x sure a. heheee

mereka berdua ni telah dikurniakan 3 orang puteri

 ..: anis, athira & akis = anis, tirot & amoi :..

haaa.... yg merah tu yg sulong. nurkhairunnisa. dh djh 3.
si athira tdg kuning tu nmbo 2. nur hairul athira. 6 thn umo dia.
yg debab tu  yg bongsu [setakat ni] hahaaa! ;p nur khairul balkis. baru 1 thn lbh. 
*ampun BIG sista..... x ingat umo dgn ejaan name penuh diorang a... hehehee ;p 
tu yg msg td tanye. hahaa
diorang panggil aku ciktot. panggil mak abah aku tok mak dan tok abah


kemudian, anak mak nora & pakcik akhiyar yg ke 2 adalah......


..: kak n & abg nizam = mummy monster & mr. buncit :..


kakak aku ni dia sengal cket. hahaaa!! name dia safarnorain. laki dia mohd azrul nizam. laki bini pong masuk air. mummy monster tu sbb kwn rpt aku kt opis ade 2 org yg tgh peknen. aku nak bahasakan diri aku mummy utk anak2 diorang tu nnti. dia ni pong nak gak. tp dia aku bg mummy monster. sesueiii..... wakakakaa!!
kak n ni keje kat bank rakyat kluang. abg nizam bisnes sendiri. mereka ni lah yg duduk kat umah mak abah aku kat kluang tu. 




kemudian, haaaa.... ni yg eksaited cket ni. heheee.... anak pakcik akhiyar dan mak nora yg ke 3 adalah..... heheheee...... (^_^) 



..: aku laaa.... hehee.. atau pong cik aku :..


aku anak no 3. pompuan last. wahh... nak gak bgtau. hahahaaa!! name penuh saharita. kwn2 opis pnggil itot. umo 26 thn. aku ni sebenonye pakai sepek mata. tp skang ni pkai kontek lens. cuma klw kuar mlm ke kdg2 ade gak aku pakai sepek. tp selebihnye mmg aku pakai kontek lens jek. aku keje dan duduk kat putrajaya.




ni adik yg bwh aku. 


..: uRi = si paNjaNg :..


dia ni lelaki sulong a dlm adik badik. paling tinggi. name penuh mohd damanhuri. kami panggil dia abg atau uri. kwn2 pnggil dia aman atau daman atau panjang ke long ke. macem2 a. dulu ms kecik2 xde la nmpk potensi nak tinggi sgt. tp skang ni  menunjang ha. abah aku pong kalah sudaaa..... huhuuu~
dia baru hbs rekrut sbg polis bantuan tnb kat pulapol. skang ni kursus kat uniten 3 minggu. smpai ujong bln 6 ni. lps tu baru posting kat mane2 cwgn tnb kat semenanjung mesia nih. umo dia skang ni br 20 thn. mudo belio laie....


last skali 


..: aDik guMok :..


dia ni yg paling bongsu. baru jek hbs spm ari tu. name dia mohamad danial hakim. dia yg plg kecik tp dia lah yg plg besooo..... hbs lemak abg dia sume g kat dia. hahahaa! ;p
dia duduk kat kluang dgn kak n. dia tlg abg nizam bisnes sblm smbung blaja nnt. 


jd sume skali ade doblas org ahli jemaah dlm kluage aku [setakat ni]. heheee....
sekian, utk kali ini.
kang klw ade nak tmbh ape2 lg aku tmbh a kat next entri
kang anda sume muntah ijo plak kang. huhuuu~




daa.... =)



2 comments:

  1. Penat den nk baco smpi abis..
    Sakit tulang belakang den ha..
    Panjang bonar N3 eh..
    huhuhu!
    =p
    Yes da konal da sume eh..
    Nnt nk ikut balik kg puloks!
    hihihi =))

    ReplyDelete
  2. panjang gak komen ekau ni ha
    elok la sakit tulang blkg yo
    akak ni ha sakit tulang belikat dgn buah pinggan juga lutut kanan nak nyiapkan entri ni
    hahaa!

    nak ikut yoo...
    buleh2... nnti den bwk yoo..
    hehee ;)

    ReplyDelete

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)