..: dUa haRi memaNg tAk cukUp :..

last weekend aku balik kampung.
uruskan few things yang memang main plan. dan plan sampingan.
tak ketinggalan juga plan selit selit.
maksudnye, di antara plan utama dengan plan sampingan tu, klw ade masa dan rasa macam sempat jek, masukkan skali plan selit selit ni. kita selitkan dia. huhuuu

memula yang pastinye main plan adalah, mak andam.
so sabtu tu pepagi kuar teros terjah ke mak andam.

plan sampingan adalah ke ayer hitam membeli beg untuk di buat gudis.
dan juga untuk mengisi berkat bagi para tetamu yang hadir.

balik dari ayer hitam sambung lagi  ke mak andam.
total kedai mak andam yg diterjah pada hari sabtu itu adalah 3 tempat.
walaupong tiga saje tapi penat dia macam aku berjalan satu kluang tu. huhuuu


pahtu petang petang cket, plan sampingan kuar bedua dengan kak n.
ini besh. tapi kena off record. kenot be published here. sori yek. huuuuu~
plan selit selit g cari selendang dengan kak n. pahtu balik. dah senja. 

malam minggu tu kami ke umah pak leh. maleh a nak terang panjang lebo.
balik ari umah pak leh tu, aku kena urut si uri dengan kak n.
atoiyai...... (=_+")

malam tu buat keputusan mak andam mane satu.
ahad tu pepagi tepon mak andam yang telah dipilih. jadi setel di situ.
pahtu kuar g amik barang yang di order dari katalog.
plan selit selit g betolkan rantai emas yang putus. 
pahtu plan sampingan [untuk aku lah] mencarikan laptop untuk akim.
pergi bersama kak n dan uri. ade 3 kedai jugak yang kami kuar masuk.




 ..: orang terer pasal komputer ;p :..


 ..: bile orang yang terer terer tu g buat survey diorang, aku buat hal aku la kan. hehehee :..


 ..: mari lihat kuih pau pipi aku.... huhuuu :..


akhirnya sambar satu untuk akim. so setel juga di situ.

pahtu plan selit selit melawat mak ngah aku kat spital.
dia masuk wad sebab kurang makan. bila tanye, dia kate takde selera nak makan.
alahai sian nye mak ngah..... kurus jek.... sore pon tak berapa nak dengar. hmmm......
semoga mak ngah cepat sembuh. amin.

pahtu kasi setel sume lah. amik rantai yang dibetolkan sebelum tu.
amik laptop yang dah siap di install oleh budak kedai tu.
balik umah zup zap zup zap packing barang.
gedebak gedebuk segala bagai.
mandi sesiap sume. kuar ke basten. dan balik la ke kl......

owh ye, terminal bas yg baru tu mmg besh.
TBS kan. terminal bersepadu selatan. memang macam airport weh!
so bleh la feelin feelin macam naik flight lepas ni. ahahahaaa ;p


 ..: tiket pong dah hapgred cket ;) :..

aku rasa ujung minggu yang packed tapi ok la. mungkin sebab uri balik kan. lama gak tak jumpe dia. 

*sebelum aku sendiri explore TBS tu, aku pon merungut kata tak besh. susah la ape lah kan. tapi bila dah lalui sendiri, ok la.... cuma kita tak ble nak anto org sampai depan pintu bas. kesian la klw org tua kita ke kan, bawak barang banyak. sape nak tolong? hmmm.....

daa.... =)

Comments

Popular posts from this blog

..: Backdated : Cerita Bulan Kelahiran :..

TAK PERLU KOT

..: tetamu raya dan pegi beraya :..