..: sUrvey meNsurvEy uNtuK maSa depaN :..

skang ni tajuk macam ke laut dalam cket. hahahaa
masa depan la sangat kan. eh, ye lah. untuk kawen tu untuk masa depan lah kan. huhuuu ;p

sebelum ni kan aku ade bgtau yg aku balik kampong untuk survey mak andam tu kan.
ha ini aku mau sharing sharing cket hasil daripada survey yang telah aku lakukan =)

owh ye, sebelum tu aku nak bagitau yang baju nikah aku tempah.
orang yang pasang balai tu amik sekali tender untuk pelamin dengan main table.
jadinye aku cari mak andam ni untuk mekap, baju dan aksesori lain yang perlu.

jom cekidaud bebeh 




survey 1 :
*harga luar pakej*
--> Make up [2 kali] = RM300
--> Baju sanding L/P = RM350
--> Hiasan bilik pengantin = RM150
--> Bantal nikah = RM20
--> Persalinan [P] = RM80/sepasang
--> Payung/Kipas/Bantal = RM20

survey 2:
*harga dalam pakej RM950*
--> pelamin - tukar dengan baju persalinan
--> baju sanding L/P
--> solek x 1 [tambah RM250 untuk 2x solek]
--> hiasan meja damai dan tabir - tukar dengan baju persalinan
--> aksesori pengantin
--> aksesori pelamin - tukar dengan baju persalinan
--> bantal nikah
bilik tidur kena tambah RM150
Deposit RM200
~ tudung dengan kasut tidak disediakan
~ klw buat baju baru kena cas RM350

survey 3:
*harga lumpsum dia bagi RM1,080*
--> 2 x persalinan malam berinai L [2 pasang baju] P [2 pasang baju]
--> solek x 2
--> baju sanding baru
--> baju dress/gown untuk potong kek/makan beradab
deposit minimum RM50
~tudung disediakan. kasut sendirian berhad.

survey 1 tu aku lupe nak tanye kasut dengan tudung
survey 2 tu abah macam dah rejek awal awal. aku pong macam takmo sebab tudung sume pong takde. kasut tu tak kisah sgt sbb aku memang plan nak beli kasut untuk sanding nanti.
survey 3 macam ok tapi aku lupe nak bgtau untuk hiasan bilik tidur skali. pahtu untuk buat baju baru pong dia cas tak mahal sangat. kira okeh la.....

minggu ni ade appoinment [eceh! ;p] dengan beberapa butik andaman lagi.
kemudian akan finalize dan bayar deposit. lepas ni tinggal datang untuk fitting jek. dan setelkan baki.
pahtu list ada banyak lagi yang menanti. 
phewww..... cayok! cayok! (^_^")


daa.... =)

Comments

Post a Comment

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)

Popular posts from this blog

..: Backdated : Cerita Bulan Kelahiran :..

TAK PERLU KOT

..: hari lahir adalah hari untuk makan. huhuu :..