Friday, July 30, 2010

..: jaNgaN yaNg 5 :..

hi tawan tawan..... [dh kenapa ko ni pelat pelat nih... nak kena siku keee.... haihh....]

okies. ehem... ehem....

ari ni nak kongsi cket info yg mungkin korang dh tau. tp mungkin blm sume tau. jd mari lah kita sharing sharing.
 
5 perkara JANGAN atau DILARANG untuk kita lakukan semasa tido:-



yg petama tama skali......

..: JANGAN TIDO DGN MEMAKAI JAM TANGAN :..
..: jam tangan ni ble menghasilkan radioaktif pd paras paras tertentu. w'pong kecik, tp klw kita pakai jam tgn ni mase tido, pahtu tido lame plak tu, ble memberikan kesan yg tdk elok pd kesihatan kita :..

lelaki besenye tido pakai jam kan. nape ekkk..... sbb senang eh. bangun bangun tido jek terus tgk jam kul bp. pahtu "ohh.... ade bnyk mase lg. smbung tido jap sempat lg nih" huhuu~ ;p
[encik kamu, r u wearing ur watch while sleeping....?]


yg kedua dua.......


..: JANGAN TIDO DGN MEMAKAI BRA :..
..: saintis amerika telah mendapati, sesiapa yg memakai bra lebih dr doblas jam, berisiko tinggi utk mendapat breast cancer. So go to bed without it :..

yg ni rasenye ramai yg dh tau kan. for those yg dh bese maybe its normal la kan. tp yg x bese tu mesti feeling a bit strange to not wear bra. heh!~


ketiga tiga......

..: JANGAN TIDO DGN HENPONG :..
..: adalah tidak digalakkan utk meletakkan tepong kat sebelah kita semasa tido. mmg bese org akan guna henpong ni utk alarm kan. muleh jek, tp letak henpong tu jauh jauh. [ble bangun dgr ke.....?] henpong dan telibisen mempunyai kuasa elektrik yg ble mnghasilkan gelombang magnetik, yg mane gelombang ni ble mengganggu sistem dlm bdn. klw kita tido dpn tv, atau dgn tv terpasang, pahtu henpong pong ade kat sebelah, adalah tdk elok utk kesihatan kita :..

aramakkk......! aku pong buat nih. haiyaaa..... (-_-")
benda ni besenye efek kat otak la kan. sbb dh tentu tentu le henpong tu kita akan letak kt sebelah bantal kepala [tp aku kdg kdg kat bwh bdn. kena hempap. tido x sedoooo.... hahhaaa!]. benda ni pong rasenye ramai yg amalkan kan. dh jadi habitat. camne nak ubah ekk.... hmmm.......



yg ke empat empat....... 
..: JANGAN TIDO DGN SOLEKAN :..
..: Bukan bwk alat solek tu tido ;p tp tido dgn muka masih ade mekap lg dan x basuh bersihkan. klw slalo amal kan ni, kulit ble bermasalah. kulit tak dpt bernapeh :..

owh, den mmg takdo le mekap mekap segala bagai ni. huhuuu~ 
tp rasenye yg ni pong ramai dh tau kot ekk....


daaaannnnnnnn.......



yang terakhir skaliiiii.....








yang paling pentingggggg.....!!










..: JANGAN TIDO DGN SUAMI/ISTERI ORG LAIN!!!  :..
..: sendiri mau ingat lahhhhh.....! ;p :..

wakakakakakakaaaaaa!!!! klw xtau tuuuu..... xtau nak ckp la kan...... kang jd mcm ariel peterporn.... den xtau..... hahahahahaaaaa!!! ;p 

daa.... =)

3 comments:

gO stRaight doN't beLok-beLok ;)